Det där med att träna och må bra

Nu kanske det här ger er helt fel bild av mig och bloggen: jag vill absolut inte att ni ska tro att det är en träningsblogg/dietblogg osv osv.

Men, jag har som jag förut sagt alltid velat träna lite mer. Bland annat för att bli nöjd med min egen kropp, men också för att må bra. Så jag bad älskling om ett "träningsprogram" för det jag vill förbättra lite, magen, och fick instruktioner. Väldigt lätta sådana egentligen, ska nu i början av min träning bara gör 3x15 situps morgon och kväll, och sakta med säkert gå över till att slutligen göra 5x15 situps. Ingen svår uppgift kan man ju tycka..

Men jag är inte den som alltid tar och gör det jag ska, när jag ska det. Jag skjuter gärna upp saker! Och jag ska erkänna att jag har fuskat. Missade till exempel gårdagens morgon-pass men böt ut det till ett tidigt kvällspass istället.

Har dessutom bestämt mig för att försöka minska på sockret (i till exempel kaffet, har inte haft socker i på ett par dagar nu) och jag har försökt sluta så gott det går med småätandet av chips och godis som så lätt sker när man är uttråkad och tar en sväng till köket.

Nej nu är det som sagt skärpning, jag vill ju må bra när jag blir äldre också!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillaalex

Lilla Alex

RSS 2.0