Fattiga riddare

Lagade dessutom fattiga riddare idag, det är så gott! Framför allt om man äter de med socker och kanel, eller helst bara socker. Älskling tittade konstigt på mig dock, han gillar att äta de med yoghurt, och att ha både salt och en speciell makedonsk krydda i smeten. Jag tittade lika konstigt tillbaka!

Älskar att laga rent goda maträtter, framför allt när det är helg, och de får gärna vara lite onyttiga också! Känns som att det är mer okej på helgen dock, något man blivit lärd sen man var liten kanske?

Här är för övrigt mitt otroligt icke-komplicerade recept på fattiga riddare:
Lika delar ägg och mjölk (tips: hacka äggen i ett glas så du ser hur långt upp i glaset de når, sen häller du i lika mycket mjölk i glaset).
Vispa sönder äggen, ha i mjölken, vispa lite till.
Ha eventuellt i lite salt om du gillar det (jag struntade i det)
Doppa vitt bröd i smeten, så att de precis suger upp smeten (annars går de söner) och stek på mellanhög värme i en panna med smör. De ska bli gyllenbruna på var sida innan de vänds, och sedan går det bra att servera med som sagt socker, kanel, yoghurt, eller vad du tror kan vara gott.

Smaklig måltid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillaalex

Lilla Alex

RSS 2.0