Stan och musik!

Idag vaknade jag och älskling alldeles för tidigt, men det gjorde inte så mycket då vi båda hängde på rummet ett bra tag innan vi åkte till Solna för en tatuerings-tid. Tyvärr hade den avbokats, så vi drog in till stan istället.

Väl i stan kollade vi igenom Buttericks, ännu en gång, och därefter satte vi oss på en bänk mitt på Drottninggatan framför en kille som spelade gitarr och sjöng. Om ni har gått i stan har ni säkert hört honom, han är riktigt duktig på gitarr och han har en så stark röst att den hörs ca. 200 meter ifrån där han sitter.

Vi blev i alla fall helt hänförda av honom så vi gick fram och pratade med honom. Killen är från Skottland (fick öva på min engelska) och spelar bara för att det är kul. Han lever på sin musik, sjunger på stan, säljer skivor och har även en hemsida full med bland annat videor och skivförsäljning. Dave Stewart (klicka på namnet och kom till hans hemsida) heter han och efter ett långt samtal med ett gäng låtar som varvning gick vi alla tre till ett kafé där han bjöd oss på en varsin läsk, och han själv tog en varm kopp te.

Eftersom jag själv sjunger så bad älskling honom om tips på hur jag kan förbättra mig. Min läxa blev att skriva tre låtar till nästa vecka. En lagom stor utmaning sådär!

Vi följdes åt till centralen och pratade musik och köpte mjölk innan han sprang iväg och vi åkte hem. Det var ett riktigt roligt möte, och jag kommer säkert lägga upp videor här från när han spelar, så håll utkik!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillaalex

Lilla Alex

RSS 2.0