The Kick Back Pack

Nu måste vi snacka allvar här. Det finns ett gäng tjejer som är så sjukt sköna att jag bara måste kolla in deras bloggar flera gånger om dagen (fördelen med bloglovin, där jag även följer dessa tjejer, är ju att jag håller koll på nya inlägg så fort de kommer upp!).

För ett tag sen bestämde sig de största alternativa bloggarna i Sverige att gå emot trenden att konkurrera ut varandra, och istället så bildade de ett gäng som hjälper varandra. Hur awesome tanke är inte det egentligen? Tycker tjejerna har gjort helt rätt som tänker såhär eftersom det känns ganska tråkigt att behöva tävla mot alla andra hela tiden.

Tjejen jag först och främst började följa är Hofh! (Klicka på namnet så kommer du till hennes blogg)


Såhär ser de flesta utav hennes fantastiskt fina bilder ut och jag tror jag aldrig sett henne utan en otroligt utstrålning på en enda bild. Inte nog med att hon tar fina bilder och är duktig på att redigera dem, hon lär ut hur man redigerar i GIMP, gör roliga serier till sitt jobb som även vi läsare får ta del av, hon gör roliga inlägg, men även seriösa som har hjälpt mig massor sen jag började läsa! Hon har även en störtskön attityd och båda fötterna på jorden, samtidigt som hon är väldigt mogen (ibland, hehe) för att vara 17 år. Bloggen hennes är fylld med fina bilder, tips, plugg-teckningar, katten Nelson och massa pepp helt enkelt. Att hon dessutom gått igenom ett gäng olika hårfärger under bara förra året är också rätt imponerande!


Nästa tjej i gängen är Vira, eller Kandylandy som hon kallar sig (klicka på länken).

Den här tjejen är ju bara galet cool, det kanske ni ser på bilden redan?

På sin blogg skriver hon om stil, smink, musik, självförtroende och även om en liten söt katt som snart kommer flytta hem till henne. Varje dag finns flera inlägg med bilder som inspirerar och gör en allmänt avundsjuk på att man inte kan ha allt hon lägger upp bilder på (även om hon kanske inte har det själv). En tjej helt klart värd att checka in om man behöver lite inspiration till lite vad som helst, t.ex. en ny jeansväst eller en väska med nitar på.


Sen har vi Caty!



Det här är en tjej som alltid hittar på underbara outfits, och lägger gärna fokus på detaljerna. Så har man inte en bra kläddag kan man alltid få tips på hur man kan pigga upp sin outfit! Hon skriver även om sin söta hund och lägger upp bilder som får vem som helst att smälta. Förutom detta finns det även en massa inspirationsbilder, baktips, snygga bilder och egenskriven musik bland många saker. Längst upp i headern till hennes blogg står "your daily dose of dopeness" och jag kan inte göra annat än att hålla med!


Därefter har vi Keela (som för övrigt bor på ett ställe där jag bott förut).



Hon har ett hår jag gärna drömmer om, och hon passar lika bra i brunt som blondt! Hennes blogg är fylld med fina bilder, snygg text och helgens awesome, samt tips om hur man ska redigera i photoshop, pärlplattor och egoboosts! Tjejen har alltid ett leende på läpparna, trots jobbiga jobb-dagar, och lyckas i alla fall alltid göra mig riktigt glad varje gång jag läser ett nytt inlägg.


Den sista medlemmen är Moa, eller EpicFaiil.


Den här tjejen skriver om allt ifrån stil, utseende, självförtroende och hur gott det är att äta mjöl! Hon har frisyrer jag skulle döda för, och hennes kreativitet är det verkligen inget fel på. Hon är inte rädd för att öppna upp sig om sitt liv som bisexuell och skriver gärna mer personligt ibland än vad många andra bloggerskor väljer att göra. Detta skapar en närhet till henne som man inte alltid känner med andra, eftersom hon valt att vara så personlig i sin blogg. Jag tycker det är riktigt starkt gjort av henne!


Det där var det fantastiska gänget med tjejer vars bloggar jag läser varje dag. Se till att kolla in dem du med och så kanske du får ett gäng snälla, icke-provocerande förebilder istället för det som sker i bloggvärlden just nu med smutskastning och liknande. En annan sak jag verkligen gillar med de här bloggarna är att de är helt fria från utseendefixering på det sättet att man måste förbättra sitt utseende genom att banta, operera sig eller liknande. Jag följer Hofhs tips ifall jag känner att min näsa är jättestor eller konstig: jag målar en blå prick på den!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillaalex

Lilla Alex

RSS 2.0