Facebooks egentliga användning



Har ni tänkt på hur otroligt nyfikna vi människor är? Vi lägger oss dessutom i andras liv och har gärna åsikter och tycker att vi vet bäst..

Ta Facebook som ett exempel; vad använder vi det egentligen till? Var ärliga nu. Känns lite som att det finns tre sorters personer på Facebook: de som uppdaterar sin status och lägger ut bilder för att det är kul; de som stalkar andra personer/kollar in fb för att veta vad kompisarna gör egentligen; och de som bara har det som ett bra alternativ för att hålla kontakten med människor man inte pratar/smsar med varje dag.

Men just den här kategorin av människor som använder fb, och andra internetsidor, för att kolla upp vad andra gör, är det inte lite som att ha en stalkare? Måste ju kännas lite läskigt..

Och det här med bloggarna! (Jag vet att det blir kontroversiellt att skriva detta på just en blogg, men men.) Vi har ett gäng kändisbloggare idag i Sverige, som antingen blivit kända pga bloggen, eller skapat en blogg och varit kända sen innan. Och att de väljer att dela med sig av sitt liv, bilder på sig själva som kanske inte alltid är smickrande osv, det måste ju tära på en? Eller? Att varje dag få kommentarer på sitt utseende eller vad man skriver, eller ens politiska åsikter. Nog för att blogga är kul, men det måste ju kännas lite i hjärtat när man får elaka kommentarer.

Jag själv nöjer mig med att vara en person som bara har facebook för att kunna hålla kontakten, om jag vill, och när jag har tråkigt kollar jag självklart igenom nyheterna som kommer upp. För visst är det lite roligt att spionera på folk ändå?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillaalex

Lilla Alex

RSS 2.0