Någon som känner igen sig?



Satt och var aspeppad på föreläsningen idag, så började skriva allt jag behövde göra i min kalender. Och jag var dessutom helt övertygad om att jag skulle göra allt idag också!

Sen när man väl slutat skolan, kommer hem, äter lite och tar det lugnt, ja då börjar tröttheten och segheten infinna sig. Då vill man helst bara ligga och kolla på serier egentligen.

Som tur är har jag något som tvingar mig till att vara pigg; tvättstugan! Japp, att boka tvättid stod på min lista, och jag lyckades även få en tid idag så jag har det klart inför helgen.
Och under tiden som jag tvättar kan jag ju faktiskt ta och göra det där andra som jag skrivit upp, nämligen plugga. På min plugglista idag står dessa punkter;
- Skriva över ALLA anteckningar in i föreläsningarnas powerpoints
- Spara gamla tentor på datorn (CHECK!)
- Skriva in information från boken till de olika föreläsningarna
- Göra två seminarieuppgifter

Hur mycket utav detta som verkligen kommer göras är en annan femma, men man måste ha ett mål, eller hur?

Tror att jag är så glad idag eftersom jag tycker att det börjar bli vår, framförallt eftersom jag hade mina Converse idag.



Så snygga... Jag har de som är gröna/turkosa, dvs färgen som står precis bakom den gula skon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillaalex

Lilla Alex

RSS 2.0