Sleepyheads!

Jag och älskling lyckas alltid bli nattugglor under helgen, och självklart sover vi bort hela dagarna. Ingen bra kombination då helgen är den enda chansen man har att vara ute i solen istället för att sitta instängd i en hörsal med en kvarts rast varje timme.. Nåja, ingen bitterhet här inte.

Idag har jag varit riktigt duktig och pluggat en massa! Har sammanfattat vilka sidor som tas upp under föreläsningarna, och jisses vad mycket jag har att läsa! Funderar på att sätta mig ute på gården imorgon i solen och läsa de första kapitlen så att jag får in lite i huvudet i alla fall. Ska dessutom passa på att göra en begrepps-lista med alla ord så att jag vet EXAKT vad de betyder tills jag ska ha min tenta. Har ju även ett högskoleprov som kommer snart, och en resa till Makedonien som jag behöver lära mig lite ord till, så en sån lista kommer också skrivas.

Puh... Gillar dock att ha så mycket att göra, ger mig inget utrymme för att slappa och jag blir inte sådär seg i huvudet som man annars kan bli om man bara tar det lugnt hela dagarna.

Imorgon är det skola igen, 15-17, så kommer ha hela förmiddagen till att fixa här hemma. Har en (ev två) garderob(er) att fixa till (behövs verkligen!) så hoppas jag tar mig tid till att göra det imorgon. Ska dessutom plugga allt det där jag sa och lite sådär.

Nu kör vi Makedoniska! Har fått nog av Metod för idag. Lär mig nämligen språket genom att läsa barnböcker, så känns som en fantastiskt bra idé att läsa/översätta Dumbo nu innan jag eventuellt ger mig på Bambi, beroende på hur fort det går för mig med den första boken. Det är ju dessutom ett helt annat alfabet än vad jag är van vid!

Bye bye!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillaalex

Lilla Alex

RSS 2.0